Główny Urząd Geodezji i Kartografii oferuje wszystkim gminom darmową aplikację do prowadzenia ewidencji miejscowości, ulic i adresów (EMUiA). Już 129 gmin korzysta z tej aplikacji i sukcesywnie wdrażamy nową aplikację EMUiA w kolejnych gminach.
W bezpłatnych szkoleniach organizowanych przez GUGiK od lipca tego roku wzięło udział 179 gmin i planowane są kolejne.
Każdemu powinno zależeć na tym, by jego miejsce zamieszkania miało nadany adres i był on ujęty w ewidencji miejscowości, ulic i adresów (EMUiA). Dane adresowe mają znaczący wpływ na wiele aspektów naszego życia. Mimo, że nie zastanawiamy się nad tym, to bez dostępu do takich informacji mielibyśmy olbrzymie problemy z codziennym funkcjonowaniem. Służby ratownicze miałyby trudności ze zlokalizowaniem miejsca wypadku, kurier nie dotarłby do nas z paczką, a w nawigacji musielibyśmy podać współrzędne aby odszukać punkt na mapie. Nie wspominając już o tym, że mielibyśmy problem z wytłumaczeniem gdzie mieszkamy.
Korzyści wdrożenia aplikacji EMUiA dla Wójta, Burmistrza i Prezydenta:
- Oszczędności w budżecie samorządu (aplikacja bezpłatnie dostarczona przez GUGiK)
- Kontrola jakości (nowa aplikacja EMUiA ma wdrożone mechanizmy kontroli wprowadzanych punktów adresowych, dzięki czemu eliminujemy potencjalne błędy)
- Jednorodność i spójność punktów adresowych w skali kraju